søndag den 27. januar 2013

Hækle søndag

Endelig en rolig weekenddag.

Igår var vi til fødselsdag, men det var af den slags, hvor hækletøjet måtte medbringes, så det resulterede i det sort-stribede etui til min egen iPhone, sådan ét har længe været på to do listen - og tager jo ingen tid at lave.

Idag går jeg til og fra hækletøjet, imens der bages til ugens madpakker, vaskes tøj og gøres lidt rent, så nu er et etui til Emilies iPod touch også blevet til - det sidste hun fik, endte nemlig som en venindegave.

Magnus har også 'bestilt' et etui til sin iPhone - så jeg må straks igang med en drenget udgave.

Yndlings søndag!


14 kommentarer:

  1. Dejligt med sådan en slags fødselsdag. Det kan være svært at undvære sit hæklegrej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ihvertfald bedst til at hygge mig og slappe af, hvis jeg har noget i hænderne samtidig :)

      Slet
  2. Hvor er de fine, dejlige farver du sætter sammen :)

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, jeg synes også de er ret fine :)

      Slet
  3. Lyder som en skøn dag. Og flotte covers :-)

    SvarSlet
  4. Dejlig weekend med tid til både det ene og det andet, sådan har vores også været :-) og fine hæklerier :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er de flotte! Hvad er det for et mønster?
    Kh Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva, det er ikke rigtig noget mønster. Jeg har slået et antal luftmasker op, som passer til den telefon der skal have den. Der efter vender jeg en enkelt gang, og hækler hele vejen rundt om luftmaskerne, samtidig med at jeg tager to masker ud i hver ende, derefter hækles der bare rundt og op i spiral. Ej, det er altså lidt noget rod at beskrive. Lytter Idyl har en opskrift, der minder meget om hvordan jeg gør. Prøv at kigge derind :)

      Slet
  6. Hold nu op, hvor er de fine! Kunne også være rigtig fine som pulsvarmere, især den sort/hvide med kantfarve... den er nærmest ternet! Jeg er solgt! ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det er potentiale til rigtig mange ting. Mindsten herhjemme har også taget det på som vante :) Tak for dine søde ord.

      Slet
  7. Det ser rigtig godt ud,
    Hvordan får man den sådan lidt ternet, er det en speciel hæklemaske ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette, jeg har udelukkende hæklet med fastmasker, så der er slet ingen hokuspokus, blot skiftet farve ved hver omgang :)

      Slet