søndag den 6. maj 2012

Måske mit bedste "sy"-tip

For læææænge siden da jeg gik til syning i ungdomsskolen, brugte vi noget tungt (kan ikke huske hvad) til at sætte på mønsterdelene, når vi klippede stof istedet for at stå og bakse med nåle - det er bare så meget nemmere! 
Herhjemme bruger jeg disse kæmpe møtrikker, som min mand har skaffet til mig. Jeg tænkte lige, jeg ville dele fiffet, for selvom jeg har brugt det lææænge, er der jo sikkert mange andre, som sætter nåle i - eller måske gør du noget der er endnu smartere?



4 kommentarer:

  1. Jeg gider heller ikke nåle-ræset, så bruger en metode meget lig din ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo heller ikke fordi det er den helt dybe tallerken, synes bare det er nemt nemt og måtte dele, tænkt hvis nogen ikke har tænkt på det :P

      Slet
  2. Da jeg for mange år siden startede til syning, havde min sylærer halvstore strandsten liggende som vi brugte til formålet.
    Hos "Frk. Turkis" har jeg set, at hun har en DIY liggende på mønstervægte - små hjemmesyede poser fyldt med ris, hvedekerner eller lignende.
    Du finder DIY´en her:
    http://frkturkis.blogspot.com/2011/07/diy-mnstervgte.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud ja, kan egentlig godt huske, at jeg har se de søde mønstervægte før :) - de er da lidt pænere end mine møtrikker, hehe, men hva, de virker :P

      Slet