torsdag den 7. juli 2011

Ta daaaaaa #1 (Sengetæppe)

Pyha det holdt hårdt!
Godt nok er sengen fed og praktisk, men det er knap så praktiskt når der skal syes sengetæppe! 3.70 m måler tæppet, det var et stort arbejde, og jeg er ikke helt tilfreds med finishen, men nu er der et sengetæppe og det føles rigtig godt at sige: "TA DAAAA!"

Jeg var lidt nervøs for, om farverne var for anderledes / for lidt matchende til dem sengen har i forvejen, men omvendt har jeg fra starten bestemt, at jeg ikke ville være slave af bestemte farver i værelset, en svær balance synes jeg. Nu hvor tæppet ligger der, synes jeg faktisk, det look jeg gerne vil have, er lykkedes meget godt, og så skal der nok blive lidt mere samling på farverne, når der også kommer noget på væggen.

Fleecen på bagsiden fandt jeg til 30,- pr. m i Stof2000, super skønt når nu jeg skulle bruge så meget :)




12 kommentarer:

  1. Wow, jeg synes at det passer rigtig fint ind, det er virkelig blevet flot :o)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare flot :O) Sejt

    SvarSlet
  3. wow, hvor er du bare go - og HURTIG!! Jeg så din opdatering og tænkte "Hun kan da ikke allerede ha syet det lange sengetæppe?!" Men JO, sørme så! Det er blevet rigtig fint!

    SvarSlet
  4. Det er bare blevet super flot, du må da også ha haft travlt, godt gået.

    SvarSlet
  5. Det er da blevet super fint! :-)

    SvarSlet
  6. Farverne er da flotte- og detailbilledet ser ud til at du har lavet en flot finish- det med farver er svært fordi man jo sidder med næsen nede i det når man syr- men på foto får man langdistancebrillerne på og ser det hele samlet- FLOT

    SvarSlet
  7. Ej hvor er det flot og hele 3,70 m det er altså for vildt :-) Fleecen på bagsiden er da også bare skøn..

    SvarSlet
  8. Super flot tæpper - og helt vild med de skuffer under sengen.

    SvarSlet
  9. Lisbeth, Helle Jescika og Sine - Tak skal I have :)

    Kun Dikkedarer - ej tak! Faktisk havde jeg til at starte med slet ikke travlt, fik syet hele oversiden i weekenden, men kunne ikke rigtigt tage mig sammen til det med bagsiden, fordi jeg vidste, at det godt kunne drille, så det blev først gjort, torsdag eftermiddag inden indlægget skulle udgives.

    Merete - mange tak :)

    Ellen Kathrine - du har ret, det er faktisk ofte svært at se før man har det færdige resultat. Tak for de søde ord.

    Westmose - tak og tak for legen, hvis det ikke var for dig, var det stensikkert ikke blevet syet endnu!

    Camilla - tak for det. Skufferne er rigtig fine og samtidig super super praktiske. Min mand har selv bygget det hele - selv skufferne.

    SvarSlet
  10. Hejsa

    Er lige faldet over din blog... Hvor er den fin, og det her sengeprojekt er da helt fantastisk.... Glæder mig helt til mine piger blir lidt større så jeg kan lave det her. Hold op det er fint.

    Hvor er sengen fra??

    Kig forbi min blog hvis du skulle få lyst.

    Go søndag

    KH Louise

    SvarSlet
  11. Kan se at du har noget tapet som jeg leder efter. Så hvis du har en rest på 35 x 35 af de tapeter på sengen. nr 1 og 3 er jeg meget interesseret. Måske i en bytte handel.

    SvarSlet