onsdag den 13. juni 2012

Totalt tøset

Marie har manglet bukser i et pænt stykke tid, er det ikke utroligt, at jeg så sjældent får syet til mine egne børn? Nå, men igår skulle det altså være, jeg fik klippet 4 par bukser, de 3 par er nu færdige. 
De første jeg syede var parret med lommerne, og heldigvis fik jeg prøvet dem på hende inden jeg syede videre, og jeg fik indset i tide, at hun altså ikke helt er i Smuttii's str. 80 endnu (hun måler også kun 71 cm). Så jeg fik tilrettet de øvrige par til str. 74 og parret med lommerne må gemmes lidt. 

Lommestoffet har jeg fået af en sød kunde, som selv sendte mig stof til en solhat, og jeg fik lov beholde resterne, det er jeg super glad for, for det er da virkelig bare nogle skønne stoffer, som jeg klart må på jagt efter mere af! - det er iøvrigt første gange jeg har forsøgt mig med rib som kantebånd på lommerne, jeg gjorde stort set som Line, bortset fra, at jeg bukkede båndet på samme måde som skråbånd, så det også bliver pænt på bagsiden. Jeg synes det giver et pænt resultat, og vil klart gøre det igen.








P.S. jeg har vidst aldrig før lavet et SÅ lyserødt indlæg!?

22 kommentarer:

  1. Lækkert tøset look- og sikke fine syninger du viser frem:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fie, måske var sydagen alligevel god for mig!? Ihvert fald har fanden (og symaskinen rigtigt taget ved mig de sidste dage - da jeg lige havde sovet ud).

      Slet
  2. Så lækkert... Dejligt med lyserød. Nu må jeg også snart i gang med at prøve ribstof som kant...
    Kh Eline
    p.s. - tjek min nye give away ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren :) Du kan roligt forsøge dig med ribkanterne. Jeg vil kigge forbi.

      Slet
  3. Man kan heller ikke få nok lyserødt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan må jeg måske erkende jeg efterhånden har det. Men det har ikke været tilfældet i mange år ;)

      Slet
  4. IGEN bare SÅ fint!! Må jeg lige høre, hvad gør du når du laver bukser i faste stoffer med rib?

    Har lige lavet et par shorts til Sigurd, og synes de virker stramme. De kan ikke hives nær så meget ud som fx velourbukser. Giver det mening det jeg siger? :)

    Og har du elastik i ribben?

    Det plejer jeg nemlig at gøre, men synes bare mine ser mindre ud i ribben end dine, så selve buksebenene folder meget mere, og det er måske der den går galt i faste stoffer? Hvis de folder, så kan buksen ikke strækkes så meget, eller?

    Du er østjyde, så hvis det ikke er alt for langt fra mig, så må du godt lige give et par fif en dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line, tak igen!

      Uh ha, jamen altså, først handler det nok om at rette sit mønster til, mit er jo tilrettet igennem mange år efterhånden. Selve bukserne på min model er ret lavtaljet, måske har det noget at sige? Altså det faste stof når kun til under maven. I hvert fald har jeg ikke problemer med at de strammer. Jeg har lige snupset nogle billeder med mobilen hvor Marie har dem på, ved ikke, om du kan se det ud af dem, men jeg kan lige prøve at ligge dem ind.

      Jeg er klar på at lave et møde en dag og kender i hvert fald mindst én (Anna), som gerne vil være med :)

      Slet
  5. Hvor er det bare nogle fine fine ting, du får lavet... Jeg er helt forelsket i den hatte-kombi, den er da SÅ fin :)

    Og tak for dine søde kommentarer hos mig :) Skokasserne er nemme nok at lave - det er bare smart at slibe dem med noget sandpapir først, så binder limen bedre.

    Kh. Betine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak betine :D
      Jeg har lige sendt hatten afsted idag, så nu håber jeg den lever op til modtagerens forestilling, men ja, stofferne bliver da ikke skønnere!

      Perfekt med skokasserne, kan huske jeg også har læst det med sandpapiret et andet sted, så det vil jeg huske! Der må shoppes tapet!

      Slet
  6. Ha ha ha.......ja jeg havde da faktisk heller ikke lige set så lyserødt indlæg komme fra dig søde:-) Men det er bare nogle super fine ting - som altid! :-)
    Alba mangler forresten en sommerhat.......tænkte måske i denim eller måske i det fine blomsterede Liberty stof (elsker det bare:-)!!) Hvad synes du ven?
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Men er det bare mig, eller er lyserødt ikke helt så farligt længere? Altså jeg tænker så længe den der djævlekat ikke også sniger sig ind???

      Alba må da have en hat så :) Hvad med denim på den ene side og det blomstrede på den anden? Det er iøvrigt ikke det ægte Liberty, men en kopi!? de havde i Stof2000, det virker nu ret lækkert alligevel.

      Slet
  7. Åh gud hvor fine ting!
    Jeg er SÅ forelsket i det blomstrede stof du har syet bukser af....
    Iiiiih det er lækkert.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig bare så super fint, jeg nåede heldigvis at få fat i et par meter :)

      Slet
    2. Men det er da Liberty ikke???
      Har netop set det hos Malika&Rosa nemlig...
      Åh tænke tænke jeg BURDE seriøst købe nogen meter af den, sådan bare just in case at jeg pludselig skal bruge det :)
      kh

      Slet
    3. Jo altså Malika-Rosa forhandler Liberty. Men Stof2000's var deres egen, og blev solgt for, jeg mener det var 69,- pr. m. Hvordan de kan komme afsted med det aner jeg ikke. Det har også været oppe at vende her i Blogland.

      Slet
  8. kære søde christina. vi er SUPER glade for hatten..både amanda og jeg :-) super super flot stk. arbejde :-) og hvor er det godt at du kan bruge rester ...:-)
    kh mumi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød :) jeg er rigtig glad for, at I kan lide hatten! Jeg elsker rester!

      Slet
  9. Hvor er det bare flot det hele!! Jeg kan specielt godt lide, at du har sat brun rib til det første par bukser! Det giver fin "kant" til et par lyserøde bukser med blomsterlommer. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også klart min favorit, og brun klæder bare rosa fint :)

      Slet
  10. Hold da op nogle lækre sager, hvor er du god! Har fluks meldt mig som fast læser, glæder mig til at følge dig :-) Tjek evt. min give away hos mig. Rigtig god søndag!

    Kh Pernille

    SvarSlet
  11. Hej Christina.

    Sikke nogle skønne ting du har lavet! Mønstret på sommerhatten er det et du selv har lavet? Jeg mangler nemlig et godt sommerhat mønster til min datter. Har prøvet nogle stykker efter hånden, og kan ikke finde det helt rigtige. Men dit ser rigtig fint ud!

    Mvh
    Mai-Britt

    SvarSlet